محمد مهدی کاظمی عنوان کرد: رشد ۲ درصدی آموزش فنیوحرفهای و جلب مشارکت بیش از ۴۰ هنرستان جوار
پاژ نیوز | محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به چالشهای حوزه آموزش اظهار کرد: شروع سال تحصیلی در قالب طرح مهر و با وجود مشکلات ساماندهی نیروی انسانی با کمترین چالشها آغاز شد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: شیوع ویروس کرونا و آموزش غیرحضوری تبعاتی به همراه داشت که برای جبران آسیبهای ناشی از آموزش مجازی، طرح تعمیق یادگیری مورد توجه قرار گرفت.
کاظمی ادامه داد: پرورش تنها وظیفه معاون پرورشی نیست و باید حین آموزش ترویج شود چراکه معلم بیشترین ارتباط را با دانش آموز دارد.
وی اضافه کرد: کیفیت بخشی آموزشی و ارتقای فرایندهای یاددهی – یادگیری امر مهمی است و مهم ترین عامل برای کیفیت بخشی آموزش، ارتقای کیفیت معلمان است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رشد ۲ درصدی آموزش فنیوحرفهایی از جلب مشارکت بیش از ۴۰ هنرستان جوار کارخانه یا جوار صنعت خبر داد و گفت: گسترش فعالیت پژوهش سراها و همچنین کاهش تعداد کلاسهای مختلط و شبانهروزی از دیگر اهداف معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: دانش آموزان دوره آموزش متوسطه کشور را یک میلیون و ۸۲۴ هزار نفر هستند که دختران در این دوره سهم جمعیتی بیشتری دارند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: دانش آموزان دوره آموزش متوسطه کشور را یک میلیون و ۸۲۴ هزار نفر هستند که دختران در این دوره سهم جمعیتی بیشتری دارند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: دانش آموزان دوره آموزش متوسطه کشور را یک میلیون و ۸۲۴ هزار نفر هستند که دختران در این دوره سهم جمعیتی بیشتری دارند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: دانش آموزان دوره آموزش متوسطه کشور را یک میلیون و ۸۲۴ هزار نفر هستند که دختران در این دوره سهم جمعیتی بیشتری دارند.
عباس سلطانیان مدیرکل متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در مدارس کشور از مدیران گرفته تا سایر ردهها، همه باید برای اجرای کامل برنامه درسی تلاش کنند و بر این اساس، خلق محیطهای تربیتی مهمترین راهبرد مدارس خواهد بود.
وی با معرفی راهبردهای دبیرخانه استان خراسان رضوی از قبیل اجرای کامل برنامههای نظارت و ارزشیابی، توسعه عدالت در دسترسی به فرصتهای آموزشی، کیفیتبخشی به آموزش و جلوگیری از افت تحصیلی، رونق مهارتهای علمی، عملی و پژوهشی دانشآموزان تصریح کرد: ایجاد دبیرخانه مدیران کل دوره متوسطه در استان خراسان رضوی، با این هدف بود که با محوریت مشهدالرضا (ع) دانش و مهارت مدیران ارتقا پیدا کند، نیازهایشان احصا و کشف، رویکرد برنامهمحوری مدارس نهادینه شود و بتوان نظارت و پایش بیشتری بر فضاهای آموزشی داشت.
سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با یاداوری برنامهریزی دشمن برای تسخیر هویت دانشآموزآن ایرانی خاطر نشان کرد: شمن اسعی دارد دانشآموزان ما در دورترین فاصله نسبت به ارزشهای اسلام و انقلاب قرار بگیرند و در این شرایط است که جهاد تبیین بهعنوان یک تکلیف شرعی ضرورت پیدا میکند،
وی افزود: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای عبور از شیوههای سنتی سنجش و ارزیابی در دستور کار قرار خواهد گرفت.