تحقق رویای کربن خنثی برای حفظ سیاره از الایندگی با با RVها کامینز واقعیتر به نظر میرسد.
پاژ نیوز | شرکت جهانی برق کامینز در حال بررسی این موضوع است که چگونه RVها میتوانند وابستگی خود به بنزین را کاهش دهند و درعینحال از تمام انرژی خارج از شبکه مورد نیاز برای راه اندازی تجهیزات کمپینگ و لوازم جانبی در کمپ بهرهمند شوند.
هیبریدی جدید آنها بهطور یکپارچه ذخیرهسازی باتری و تولید گاز را با هم ترکیب میکند تا صدا و انتشار گازهای گلخانهای را کاهش دهد و درعینحال روزها انرژی لازم را به شما ارائه دهد.
تقریباً مانند آنچه که سازندگان RV سالهاست انجام میدهند، کامینز سیستم الکتریکی خود را روی یک باتری تفریحی لیتیوم یونی بزرگ اجرا میکند که برای ذخیره انرژی کافی برای راهاندازی انواع تجهیزات کمپر داخل یا خارج از شبکه طراحی شده است. با این حال، کامینز به جای تکیه بر پنلهای خورشیدی و شارژ دینام خودرو برای شارژ کردن باتری ۶٫۷ کیلووات ساعتی، یک ژنراتور بنزینی ۲٫۸ کیلوواتی Onan QG 2800i را ابه کار گرفته تا اطمینان حاصل کند که باتریها هرگز به وضعیت صفر نمیرسند.
کامینز میگوید که این ترکیب به اندازه یک ژنراتور ۵ کیلوواتی قدرت کلی را ارائه میکند، البته با نویز، انتشار و لرزش کمتر. باتریها بیصدا کار میکنند، در حالی که QG 2800i برای عملکرد کارآمد با نویز و لرزش کمتر نسبت به ژنراتورهای بزرگتر نیز طراحی شده است. مقایسه برگه های مشخصات، سطح صدای 2800i را ۶۵ دسی بل (A) در مقایسه با ۶۹ دسی بل (A) برای ژنراتور Onan QG 5500 RV 5.5 کیلوواتی نشان میدهد.
سومین مؤلفه مفهوم کامینز، یک هاب توزیع برق است که خروجی و ورودی منابع توان دوگانه را مدیریت می کند. اینورتر، مبدل و سخت افزار شارژر را در یک جعبه جمع و جور قرار می دهد. این سیستم همچنین با خورشید سازگار است و حداکثر ۵۰۰ وات ورودی خورشیدی را پشتیبانی می کند.
کامینز به برنامههای خاصی برای عرضه سیستم هیبریدی خود در بازار اشاره نمیکند و آن را به عنوان بخشی از کاوش بیشتر راهحلهای قدرت RV با هدف سوق دادن بازار به سمت آیندهای کربن خنثی (Net Zero) معرفی میکند.
آخرین اقدامات CARB SORE که در اواخر سال ۲۰۲۱ تصویب شد، مستلزم آن است که موتورهای کوچک “خارج از جاده”، مانند موتورهایی که برای برگروب و چمنزن در تجهیزات جدید MY2024+ فروخته شده در کالیفرنیا استفاده می شوند، آلایندگی صفر داشته باشند.
محدودیتهای مربوط به ژنراتورهای قابل حمل، از جمله آنهایی که برای RVها استفاده میشوند، لازم نیست تا سال ۲۰۲۴ به طور کامل آلایندهها را به صفر برسانند، اما باید الزامات انتشار آلایندههای سختگیرانهتری را نسبت به آنچه قبلا درست بود برآورده کنند. موتورهای ژنراتور تا سال ۲۰۲۸ طبق مقررات باید استانداردهای آلایندگی صفر (Zero emission) را رعایت کنند.
کامینز در نمایشگاه ۲۰۲۳ فلوریدا RV SuperShow که روز یکشنبه به پایان رسید، کانسپت موتور هیبریدی جدید خود را معرفی کرد. قدرت RV موضوع اصلی نمایشگاه بود، همچنین شاهد بودیم Winnebago آخرین نمونه اولیه ون تمام الکتریکی خود را معرفی کرد، خودرویی که در صورت تولید میتواند به اولین RV تمام الکتریکی قانونی در بازار ایالات متحده تبدیل شود.