کمپ کامیون ها از رقبای جدی ون کمپرها هستند و شرکتهایی همچون SuperTourer درصد تسخیر قلب همه عاشقان کمپرها است.
پاژ نیوز | کمپ کامیون ها و ون های کمپر در حال حاضر دو دسته از جذابترین محصولات گردشگری مستقل هستند. اعداد فروش RVIA آنها را به عنوان تنها دو بخش مهم بازار RV نشان می دهد که در ضورت عدم وجود فروش سال ۲۰۲۲ در کل صنعت را کاهش داده است.
اکنون Enduro Campers کالیفرنیا به دنبال این است که با یک کمپر کامیون با سقف متحرک که در بازار ون کمپر ماجراجویی خارج از جاده را در سطحی جدید تعریف و البته از این محبوبیت ذاتی استفاده کند. کمپر SuperTourer از ساختار کامپوزیت فوق سبک استفاده میکند تا به طبیعت ناهموار واقعی و آفرودی کامیون اصلی اجازه درخشش بدهد و در هنگام فروکش کردن گرد و غبار به عنوان یک پناهگاه دنج عمل کند.
ما اولین بار در سال گذشته با Enduro مواجه شدیم، زمانی که مشغول ساخت و آزمایش برجهای کمپینگ پیکاپ کامپوزیت بسیار سبکتر و جمعوجورتر از SuperTourer بود. زمانی که امسال به دور برگشتیم، برترینها به طور کامل ناپدید شدند و تمرکز بر SuperTourer حتی چشمگیرتر باقی ماند. به نظر می رسد، روکش های قدیمی و سادهتر تا حد زیادی نمونههای آزمایشی SuperTourer روی شاسی بوده و به Enduro در ساخت ساندویچ فایبرگلاس کمک میکند.
ونهای کمپر اسپرینتر مقاوم و ترانزیت به چهره سفرهای بزرگ خارج از جاده آمریکا و ماجراجویی با دندههای پر از دنده تبدیل شدهاند، اما همه این ایده را قبول ندارند که یک ون تمام چرخ متحرک با سقف متحرک بهترین پلتفرم برای سفر است.
اکسپدیشنهای جاده ای Enduro بر این باور است که ساختار سبک وزن آن، همراه با قابلیت ذاتی وانت های پیشرو 4WD خارج از جاده، در نهایت به کمپینگش اجازه میدهد تا زمانی که وانت های ماجراجویانه دچار مشکل می شوند، حرف زیادی بریا گفتن داشته باشد.
گویی Enduro معتقد است که ساندویچ پانلهای کامپوزیتی بهترین راه برای ایجاد یک ماژول کمپر آفرود بادوام، سبک و عایقبندی مناسب است. ورق های فایبر گلاس نازک را با استفاده از یک اپوکسی دو طرفه ۲۰۰۰ PSI به یک هسته فوم ساختاری میچسباند. سپس پانلهای فوم هستهای بهدستآمده با چسبهای با استحکام بالا به یکدیگر متصل میشوند تا پوسته کمپر باربر ساخته شود. اکستروژنهای آلومینیومی در اطراف لبهها یکپارچگی ساختاری را افزایش میدهند و از لبههای متصل محافظت میکنند، در حالی که پوست ساختاری فیبر کربن ناحیه طاقچه را تقویت میکند.
اندرو استحکام نسبت به وزن SuperTourer را نسبت به سازههای معمولی آلومینیومی یا فایبرگلاس قالبگیری شده برتر معرفی میکند و بهوضوح نشان میدهد که کمپهای آن برای ماندگاری در استفاده و استفاده همهجانبه در خارج از جاده ساخته شدهاند.
با قرار دادن یک قاب آلومینیومی داخلی در داخل ساندویچ GFRP متصل به اپوکسی و افزودن یک لایه اضافی از فایبرگلاس درجه یک در زیر پوسته فوقانی، کف کمپر را در برابر لرزش، خم شدن و ضربات ناشی از چنین استفادهای نیز تقویت میشود.
این کمپ کامیون با وزن ۲۷۲ کیلوگرم برای شروع، پوسته خالی SuperTourer سبکتر از بسیاری از کمپینگهای تخت خواب کشویی است و از نظر فنی به اندازه کافی برای یک کامیون متوسط سبک است. هنگامی که خریدار شروع به پر کردن فضای داخلی با مبلمان و تجهیزات کند، این سازگاری تیرهتر میشود، Enduro یک SuperTourer کاملا مجهز را بسته به گزینههای خاص، بین ۴۵۴ تا ۶۳۵ کیلوگرم تخمین میزند. این وزنها قبل از حذف وزن تخت پیکاپ حذف شده هستند، اما همچنان تهدید میکنند که بهسرعت کامیونهای سایز متوسط را پس از محاسبه سایر دندهها و سرنشینان سوار، اضافه بار خواهند کرد.
بنابراین کمپ کامیون Enduro در حال حاضر تنها بر روی بازار پیکاپهای فول سایز تمرکز میکند و SuperTourer را در سه گزینه کامیون با تختهای ۱۹۸ سانتیمتری قرار میدهد.
اندرو فهرست بلندبالایی از گزینهها را برای رساندن پوسته خالی ۳۲٬۹۷۵ دلاری به موتورخانه کاملاً مجهز ۸۵٬۰۰۰ دلاری ارائه میکند.
پوسته اولیه آماده برای چهار فصل با یک سکوی خواب طاقچه بزرگ ۲۰۳×۱۷۳ سانتی متری عرضه می شود و Endurance می تواند یک تشک درجه یک را ارائه کند. آشپزخانه موجود به طول دیوار عقب کشیده شده و شامل یک اجاق گاز القایی، سینک تغذیه شده توسط مخزن آب ۹۸ لیتری و یخچال ایزوترم ۱۳۰ لیتری است.
میز بسیار انعطاف پذیر لاگون با نیمکت مبل درست در زیر طاقچه کار میکند تا فضایی برای غذاخوری، بازی و کار با لپتاپ ایجاد کند. گزینه های الکتریکی موجود شامل توان لیتیومی تا ۶۰۰ Ah، یک اینورتر ۲۰۰۰ واتی، یک سیستم شارژ خورشیدی ۲۳۰ واتی و یک سیستم مدیریت انرژی Redarc است.
سایر ویژگی های این کمپ کامیون عبارتند از چندین گزینه همچون آبگرمکن هوا و آب، دوش در فضای باز، سایه بان، روشنایی LED، دوربین پشتیبان یکپارچه، و توالت خشک کن یا کمپوست. گزینههای ذخیرهسازی داخلی شامل کابینت عبوری بیرونی با عرض کامل، جعبههای ذخیرهسازی بیرونی، پانلهای نصب MOLLE در عقب و پایههای قوطی Rotopax است.
اندرو امیدوار است که SuperTourer برای خریدارانی مانند Winnebago Revel یا Jayco Terrain جذاب باشد. رقمی معادل ۸۵ هزار دلار برای یک کمپر کاملاً مجهز به اضافه ۶۵ هزار دلار برای یک پیکاپ با آپشن زیبا و یک دستگاه کمپر آفرود بسیار توانا با قیمت حدود ۱۵۰ هزار دلار است.
چیزی که از نظر فضای کامل ون کمپر و امکانات رفاهی (مخصوصاً حمام مرطوب داخلی) فاقد آن است، نوید جبران آن را در مسیر ناهموار و همهکاره میدهد که به آن امکان میدهد عمیقتر از یک ون کاوش کند.
اندرو قصد دارد در نهایت کمپ کامیون های کلیدی را ارائه دهد، اما در حال حاضر خریداران کامیون خود را تهیه کرده و برای نصب کمپر به مرکز San Luis Obispo، CA شرکت میآورند.