کارگردان فیلم استوک درباره ایده اولیه سوژه گفت: داستان اولیه در خصوص زنی بود که در قبرستان ماشینها زندگی میکرد و این کنتراست اجتماعی دغدغه و جرقه اولیهٔ برای نگارش این فیلمنامه در من بود.
پاژ نیوز ، محمدعلی صباغی در نشست رسانهای فیلم کوتاه «استوک» به کارگردانی محمدعلی صباغی و تهیه کنندگی محمد زعفرانی که با حضور استاد علیرضا خمسه در پردیس سینمایی اطلس، برگزار شد، با شاره به اهمیت و نقش بانوی ایرانی و مسولیتپذیری این قشر در جامعه بشری اظهار کرد: زنان در تاریخ کشور ما همواره نقشی پررنگ و غیرقابل انکاری داشته اند، آنها در سخت ترین شرایط جنگ و بحرانهای اقتصادی پابهپای مردان قدم برداشته ، بنابراین می توانم بگویم توجه به این نقش ارزنده از سالیان دور دغدغه من بوده است.
کارگردان استوک درباره ایده اولیه سوژه فیلم عنوان کرد: داستان اولیه در خصوص زنی بود که در قبرستان ماشینها زندگی میکرد و این کنتراست اجتماعی دغدغه و جرقه اولیهٔ برای نگارش این فیلمنامه در من بود.
صباغی در پاسخ به برنامه نمایش و اکران این اثر گفت: این فیلم قرار است در جشنوارههای خارجی و داخلی نیز حضور فعالی داشته باشد و پیشنهادی برای نماس آن در بستر اینترنت در حال بررسی داریم.
کارگردان استوک در پاسخ بهنحوه انتخاب بازیگران و تعامل آنها در اجرای نقشها تصریح کرد: من شناخت قبلی از بازیگر نقش اصلی فیلم داشتم و این نقش را برای ایشان نوشتم و از کار این بازیگر و بقیه بازیگران و سایر عوامل بسیار تشکر میکنم.
فیلم استوک رئالیستی و واقعگرا است
در ادامه علی عظیمزاده تهرانی، مدیر تصویربرداری فیلم استوک با تشکر از زحمات تمامی عوامل، در خصوص قاببندی و ترکیب در فیلم استوک، بیان کرد: در بخش ترکیببندی و همچنین قاببندی بسیار فکر شده و با برنامهریزی عمل شد. از انجا که با یک موضع اجتماعی خاص روبرو بودیم مهمترین رویکرد ما احساس واقع نمایی و باور پذیری در اثر با تهمیدات تصویربردای بود. ایدههای خاص و متفاوت نیز داشتیم لیکن همه چیز باید در حفظ پیام و سوژه اثر انجام میشد.
عظیمزاده خاطرنشان کرد : فیلم استوک رئالیستی و واقعگرا است و اتفاق و موضوع فیلم میتواند برای خانمها بلکه آقایان نیز اتفاق میافتد.
عظیمزاده تهرانی با اشاره به لوکیشنهای فیلمبرداری این اثر، گفت: از آنجا که فضای فیلمبرداری بیشتر داخلی بود، نمیتوانستیم از عمق میدانهای کمی در تصاویر استفاده کنیم و به جهت شناساندن فضای لوکیشن به مخاطب، با محدودیتهایی نیز روبرو بودیم.
در مشهد تولید فیلم یک دغدغه است
رضا پژواک مدیر تولید در مورد فیلم استوک گفت: در مشهد تولید فیلم یک دغدغه و چالش جدی است؛ وقتی در مشهد پیشنهاد تولید یک فیلم داده میشود، باید با شک تردید مدیر تولید فیلم را قبول کرد.
پژواک ادامه داد: چون تولید فیلم در مشهد سخت است و اکثر مواقع با کسری بودجه مواجه هستیم. بازیگران و دست اندرکاران این فیلم دستمزد واقعی و اصلی خود را نگرفتند تا ما توانستیم این فیلم را تولید کنیم.
پژواک ادامه داد: با وجود اینکه این فیلم در رابطه با زنان سرپرست خانواده است هیچ ارگانی از این فیلم حمایت نکرد.
استوک به مسئولیتپذیری همکاری در خانواده برای موفقیت میپردازد
مژگان کریمی بازیگر نقش اول فیلم کوتاه استوک نیز در ادامه عنوان کرد: کاملا بدیهی است که زنان و دختران سرزمین من همواره در همهٔ عرصه ها حضور فعالی داشته و باتوجهبه زمختی لوکیشن برای دختری جوان که مشکلات فراوانی را در زندگی متحمل می شود سعی کردم به کمک استادانی که همراهم بودند نقش را به شیوه باور پذیری ایفا کنم.
مهدی کیایی بازیگر فیلم استوک گفت: در فیلم استوک دختری را میبینیم که مسئولیت خانواده را برعهده گرفته و تا آخر پای این مسولیت ایستادگی میکند و هیچ چیز مانع حس مسولیت پذیری او نمیشود.
وی با بیان اینکه کانون خانواده را زن و مرد تشکیل میدهد عنوان کرد: وقتی مبنای یک زندگی همکاری باشد آن خانواده موفق میشود.
گفتنی است در پایان نشست فیلم استوک از استاد علیرضا خمسه و نیز عوامل فیلم تقدیر و تشکر به عمل آمد.