اتمام خط ریل گلبهار تا پایان کار دولت

معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی: با قرارگاه خاتم و چند مجموعه دیگر مذاکره شده تا از تهاتر املاک حداقل خط ریل گلبهار تا آخر دولت به صورت ریل باس به بهره برداری برسد.

پاژ نیوز |جواد خدایی در گفتگوی اختصاصی و در پاسخ به وضعیت پروژه بیمارستان گلبهار و تاریخ گشایش آن اظهار کرد: ییمارستان ۱۰۰ تختخوابی گلبهار ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از آنجا که از مصوبات سفر ریاست جمهوری است تمام تلاش ما این است که تا انتهای سال آن را به بهره‌برداری برسانیم. در چند هفته پیش نیز طی جلسه‌ای که وزیر محترم بهداشت با استاندار داشتند این پروژه را از جمله پروژه‌هایی هدف تعیین کردیم و برای بهره‌برداری آن تمام عزم خود را به کار گرفتیم و هم اکنون نیز کارگاه آن فعال است. در واقع بیمارستان گلبهار جزو ۴ بیمارستان مهم ما است که حتما باید به بهره برداری برسد.

 

معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در پاسخ به گلایه شهروندان گلبهار در مشکلات تهیه ارزاق بیان کرد: در طرح شهر گلبهار، خدمات محلی به نحوی جایگذاری شده که دور از دسترس ساکنین مجتمع ها است. شهروتدان عزیز گلبهار برای رسیدن به مجتمع های تجاری گلبهار باید مسیر قابل توجهی را طی کنند. با بررسی میدانی موصوع به این نتیجه رسیدیم که باید در محوط درونی مجتمع های مسکونی به مراکز تجاری که به عرضه ارزاق عمومی مبادرت می‌کنند اجازه فعالیت بدهیم. این مجوز صادر شد و قرار شد شهرداری با هیات مدیره مجتمع ها مداکره کند تا خودشان به ایجاد آن اقدام کنند. از این طریق دیگر نیازی نیست شهروندان برای یک خرید کوچک روزانه مسیر دوری را طی کنند.

PAZH |  تشکل‌های شاهد و ایثارگر تبلور مردم سالاری دینی

 

خدایی در پاسخ به نگرانی احتمالی کسبه از کاهش مشتری و پرداخت اجاره سنگین محل کسب گفت: به نظر من با افزایش جمعیت اگر توان پاسخگویی تقاضا کم هم نباشد، زیاد هم نیست.

افتتاح سه مدرسه در گلبهار تا دو ماه اینده

معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در پاسخ به چالش جمعیت نوجوان در مقاطع تحصیلی بیان کرد: از آنجا که جمعیت به نحو فزاینده‌ای در گلبهار در حال رشد است، هم اکنون شش مدرسه در گلبهار در حال ساخت است که تا دو ماه آینده حداقل سه مدرسه و مابقی تا انتهای سال آماده بهره‌برداری خواهد شد و البته به تناوب بقیه خدمات آموزشی نیز گسترش پیدا خواهد کرد. ما در حوزه آموزش عالی چالشی در گلبهار نداریم، ولی در حوزه مدارس برای پذیرش جمعیت نوجوان و رفع خلاها اقدامات مستمر در حال انجام است.

سال ۱۴۰۴، هنگام شنیده شدن صدای سوت قطار گلبهار

خدایی در پاسخ به طولانی شدن پروژه قطار گلبهار به‌عنوان یکی از بزرگترین پروژه های استان اظهار کرد: بابت احداث خط ریل قطار گلبهار-مشهد در یک دوره‌ای یک قراردادی با پیمانکاران چینی منعقد شد‌، ولی به نتیجه مطلوب نرسید. آنچه که الان از این پروژه می‌توان گفت پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصدی زیرساخت ریلی است. بنابراین مرحله خرید خط ریل گلبهار و بعد از آن مرحله بهره برداری مطرح است. ایده‌ای مطرح شد که در واقع نیازی نیست این مسیر از ابتدا به‌صورت قطار برقی فعال شود و اگر پروژه به‌صورت ریل باس نیز انجام شود نیاز منطقه رفع خواهد شد. بر همین اساس توافقی با چند مجموعه اجرایی انجام شد و حتی در برنامه هفتم نیز مندرج شد که اجازه تهاتر املاک شهر جدید برای ساخت و تکمیل زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی داده شود. خوشبختانه این امر نیز تصویب شد. ما هم اراضی که برای این منظور لازم بود تعیین و آماده کردیم و مجوز هم داده شده و اکنون شرکت عمران گلبهار و شرکت عمران شهرهای جدید در تهران این امکان را دارند. با قرارگاه خاتم و چند مجموعه دیگر مذاکره شده تا از تهاتر املاک حداقل خط ریل گلبهار تا آخر دولت به صورت ریل باس به بهره برداری برسد. این یک برنامه و تکلیف قطعی است که ان را به جد مطالبه می‌کنیم، البته روند اجرا متفاوت است.

PAZH |  رشد حدود ۸۵ درصدی صادرات فناوری استان خراسان رضوی

خدایی خاطر نشان کرد: استانداری طبیعتا نقش ستادی دارد و تمام تلاش ما این است که کارسازی و تسهیلگری لازم برای برنامه ها اجرا شود. ولی برخی دستگاه‌ها مانند شرکت عمران شهرهای جدید در تهران خیلی تمرکزگرا هستند. همین پیشرفت نیز تا اینجا با کارسازی استان شده است و امیدواریم با نطارتی که می کنیم این کار محقق شود، چراکه قطعا گلبهار با این سامانه حمل‌ونقل امکان توسعه ندارد.

تعریض ۱۰ کیلومتر از محور گلبهار تا محور تا تابستان سال آینده

معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در پاسخ به معضل حمل ونقل برون شهری و خدمات نامناسب اتوبوس های گلبهار تصریح کرد: این دوره گذاری است که با تقویت شبکه اتوبوس جاده ای باید انجام شود. به موازات آن موضوع تعریض محور بسیار پرتراکم گلبهار-مشهد است. تاکنون ۳ کیلومتر از مسیر رفت و برگشت به بهره‌برداری رسیده و تلاش داریم که تا تابستان سال آینده ۱۰ کیلومتر دبگر این محور، به سمت مشهد تعریض شود. این روشها برای بازه‌های کوتاه متد در نظر گرفته شد تا هم قطار و هم آزادراه مشهد-چناران به بهره‌برداری برسد. در رابطه با ناوگان حمل ونقل درون شهری نیز هم با راهداری و هم با مجموعه های سرمایه گذار صحبت کردیم، به نطر من تقاضای مسافری که آنجا وجود دارد به مرور موضوع را اقتصادی می کند و استقبال و رقابت شرکت های خدماتی هم بیشتر خواهد شد.

[widget id='text-14'] [widget id='custom_html-20'] [widget id='dpt_display_post_types-12'] [widget id='text-23'] [widget id='media_gallery-9']