سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت جهاد کشاورزی: “امروزه ما نیازمند جهاد رسانهای هستیم و مسئولین روابط عمومیها میبایست به عنوان روایتگران نخست فعالیتهای بخش کشاورزی ایفای نقش نمایند.”
پاژ نیوز | سید سجاد حسینی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت جهاد کشاورزی، در نشست هماندیشی با حضور مشاور وزیر و مدیر کل مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، معاونت امور رسانه وزارت، رئیس سازمان، مسئولان استانی و مدیران روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستانهای استان، که در محل اتاق جلسات سازمان برگزار گردید، بر ضرورت اتخاذ رویکردی نوین و جهاد رسانهای در راستای تحقق اهداف و سیاستهای بخش کشاورزی تأکید نمود. ایشان اظهار داشت: “ما با همکاری کارشناسان این مرکز و با رویکرد جدیدِ جهاد رسانهای، در مسیر نیل به اهداف و سیاستهای دولت و وزارت جهاد کشاورزی، به ویژه در حوزه امنیت غذایی، گام برمیداریم.”
مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت جهاد کشاورزی، تولید و تأمین ۱۳۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان خراسان رضوی را یک اقدام عملیاتی بزرگ در راستای تأمین امنیت غذایی کشور ارزیابی کرد. وی افزود: “وظیفه روابط عمومیهای فعال در حوزه کشاورزی، روایتگری دقیق تلاشهای صورت گرفته در جهت تضمین امنیت غذایی ۹۰ میلیون نفر از جمعیت کشور است.”
حسینی، مدیرکل مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت جهاد کشاورزی، ضمن تاکید بر اهمیت و نقش روابط عمومیها در جهاد تبیین، اظهار داشت: “امروزه ما نیازمند جهاد رسانهای هستیم و مسئولین روابط عمومیها میبایست به عنوان روایتگران نخست فعالیتهای بخش کشاورزی ایفای نقش نمایند.”
وی ضمن اعلام خبر راهاندازی دستیار روابط عمومی مبتنی بر هوش مصنوعی، اظهار داشت: «فعالیتهای روابط عمومی میبایست دارای پیوستهای فرهنگی و اقتصادی باشند.
غلامرضا قنبری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، در جمع فعالان این حوزه با تاکید بر اهمیت ارتباطات موثر، بیان داشت: «اگر صدها مهارت را کسب کنیم و نتوانیم با جامعه ارتباط برقرار کنیم، تمامی این ظرفیتها بلا استفاده خواهد ماند.»
وی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه مرمت قنوات استان، خاطرنشان کرد: «در سال جاری، تعداد قنوات مرمت شده در استان از ۸۰ قنات به ۲۸۰ قنات افزایش یافته است.» این اظهارات نشاندهنده توجه سازمان جهاد کشاورزی به توسعه زیرساختهای آبی استان است.
لطفی مقدم، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی، در این آیین طی سخنانی اظهار داشت: «روابط عمومیها، سنگرنشینان خط مقدم جهاد تبیین و دیدبانان این جبهه محسوب میشوند. ایشان گرچه ممکن است فاقد پست سازمانی باشند، اما قطعاً دارای جایگاه معنوی در ایجاد پل ارتباطی بین جامعه مخاطب و سازمان هستند.» وی در ادامه افزود: «از این رو، وظیفه سنگینی بر عهده دارند که علاوه بر انتقال اطلاعات و پاسخگویی به شایعات، در اعتمادسازی جامعه، گذر از بحرانهای مقطعی و مدیریت آنها نیز نقش پررنگی ایفا میکنند.» این سخنان، اهمیت نقش روابط عمومیها در سازمان را مورد تاکید قرار داد.
شایان ذکر است که مواردی نظیر گسترش فعالیت خبرگزاری ایانا وابسته به جهاد کشاورزی، صدور کارت خبرنگاری برای مسئولان روابط عمومی جهاد کشاورزی، ثبت تاریخ شفاهی جهاد کشاورزی و جهاد سازندگی، شناسایی و یکپارچهسازی کانالهای اطلاعرسانی در بسترهای داخلی و خارجی، معرفی پایتختهای غذایی شهرها و استانها، و تدوین تقویم کشاورزی، از جمله برنامههای در دست اجرای حوزه روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی محسوب میشوند. این اقدامات در راستای ارتقای سطح اطلاعرسانی و ارتباط موثر با جامعه هدف در حوزه کشاورزی انجام میگیرد.